Friday, January 5, 2024

Come mi vedo come buddista ?


Non devi fare nulla per ottenere la Buddità nella Terra Pura di Amida. Nel Jodo Shinshu, la Buddità non deve essere acquisita o meritata. A differenza di altri percorsi esterni o interni al Buddismo, qui la liberazione finale dalla nascita e dalla morte non può essere acquisita da te. Non vai da solo nel Nirvana, ma il Buddha Amida ti prende per mano, come un bambino, e ti porta lì. È Colui che ti fa vedere la natura ultima di tutte le cose, che scioglie i molti strati di illusioni che coprono la tua innata natura di Buddha. Una volta nati attraverso la porta della fede nella Terra Pura di Amida o nella Sua sfera di influenza, tutte queste trasformazioni avvengono istantaneamente e naturalmente. Il tuo viaggio in questa vita come prigioniero nel samsara termina una volta che ricevi la fede, e il tuo viaggio come Buddha inizia quando nasci nella Terra Pura di Amida[1] al momento della morte. La fede (shinjin) e la pronuncia del Nome (che è l'espressione della fede) significano semplicemente che lasci che Amida Buddha ti porti alla Buddità. Hai fiducia che Lui possa farlo per te e che tu non possa farlo da solo. Non c'è nessun altro percorso come questo. Non importa quanto studi tutte le religioni del mondo e anche tutti gli altri metodi buddisti, non troverai mai un insegnamento del genere che non richieda veramente nulla da te. Questo insegnamento di Shakyamuni sulla salvezza del Buddha Amida è la migliore espressione dell’infinito Amore e Compassione che un Buddha può avere per gli esseri senzienti. È la medicina da applicare quando tutti gli altri medicinali (metodi) si sono rivelati inefficaci. 

Ricorda il tuo guru - Amida Buddha


Qualcuno mi ha chiesto se abbiamo un guru nel buddismo Jodo Shinshu. Ho detto di sì, ma non è un essere umano. Il nostro guru è Amida Buddha (come ho spiegato qui in questo articolo) ed è sempre presente con noi, non importa dove siamo o ovunque andiamo. Questa NON è una metafora, ma una verità letterale, quindi ti incoraggio a ricordare sempre il tuo guru: Amida Buddha. Quando sei felice, pensa ad Amida, quando sei triste, pensa ad Amida, quando incontri circostanze favorevoli, sii grato ad Amida, e quando incontri ostacoli, prega Amida e confida in Lui solo. Quando sei seduto, pensa che Amida è di fronte a te. Quando cammini, pensa che Lui cammina con te. Quando leggi un testo di Dharma, pensa che Egli ti sta aiutando a capirlo. Quando mangi o bevi, offrigli la prima porzione e la prima goccia. Ogni volta che indossi nuovi vestiti o inizi a usare un nuovo nenju (mala/rosario buddista), offrili prima ad Amida e poi indossali come se te li avesse restituiti. Puoi fare lo stesso con il cibo o l'acqua che offri ad Amida sul tuo altare domestico. Dopo aver posizionato frutta, biscotti o acqua sull'altare, inchinati e ricevili con gratitudine come se ti fossero stati restituiti da Amida. Qualunque cosa offri al Buddha Amida è benedetto da Amida, quindi ti incoraggio a fare sempre offerte a nome di tutti gli esseri. Goditi la presenza di Amida e pensa che Egli ti osserva sempre. 
Namo Amida Bu 
 
PS: Tutto il resto, a parte la pronuncia rilassata del Nembutsu, è facoltativo nella nostra tradizione, quindi qualunque cosa insegno sulle devozioni quotidiane non è un requisito, ma un suggerimento se hai voglia di fare qualcosa di più per goderti la tua relazione personale con il Buddha Amida.

Thursday, January 4, 2024

Goditi la presenza dei Buddha



Una cosa che mi piace particolarmente nel Jodo Shinshu è la sensazione che i Buddha mi siano vicini, camminino con me, mi vedano nella mia vita quotidiana, veglino su di me. I Buddha non sono solo insegnanti. Se pensi ai Buddha solo in questo modo, allora i Buddha ti sembreranno molto lontani, in qualche modo reclusi nella loro Illuminazione, mentre tu sei qui a lottare da solo seguendo il loro esempio. Tuttavia, questa non è l’unica faccia della medaglia. I Buddha sono sì insegnanti e “dita che indicano la luna”, ma sono anche salvatori, attivi nella vita quotidiana. Camminano con te, pensano a te, ti vedono, fanno progetti per farti capire cose importanti e guidarti verso Amida. I Buddha, i Bodhisattva ed i Maestri sono vivi e attivi: questa è una questione di estrema importanza. Puoi parlare direttamente con i Buddha, con Amida, Avalokitesvara, Mahasthamaprapta, con Shinran, Honen, Rennyo, Nagarjuna, Shantao, ecc. Nei momenti di dolore o nei momenti felici, puoi scegliere di parlare direttamente con Amida perché Egli è anzi davanti a te (non è una metafora!). I Buddha sono nella tua stanza, nella tua macchina, nel treno con cui viaggi, nel bar dove bevi una birra e trascorri dei bei momenti con i tuoi amici, nella tua solitudine quando trovi così difficile sopportare il tuo dolore. Amida è sempre con te, così come Shinran Shonin. Per favore ricordatelo di tanto in tanto e sono sicuro che ne troverai grande conforto. Non preoccuparti di ciò che alcuni potrebbero dire, interpretando i Buddha solo nel loro aspetto di natura ultima o Dharmakaya, perché i Buddha, come Amida – e anche Shinran, che è anche lui un Buddha – hanno corpi di manifestazione trascendenti che possono viaggiare ed essere presenti ovunque, e possono sentire e vedere tutto. Amida sa tutto, sente tutto e vede tutto. Ti accompagna sempre insieme a tutti gli altri buoni amici che hai tra Buddha, Bodhisattva e Maestri. Quindi non sei mai solo, amico mio. Il Maestro Shinran disse sul letto di morte: 

 “Se tu solo gioisci nel Nembutsu della Fede, ricorda che sei con qualcun altro. Se voi due gioite nel Nembutsu della Fede, ricordate che c'è ancora un altro che vi accompagna. Io, Shinran, sono quell'altra persona."

Prendi queste parole alla lettera e goditi la presenza dei Buddha.

Wednesday, January 3, 2024

There is NO true spirit of compassion in the celebration of Christmas, Easter or other holidays of monotheistic religions

I think it’s necessary to continue the previous article We should not make publicity to nonBuddhist holidays or the gods and spirits they represent with a new one in which to explain even more why I think that promoting nonBuddhist holidays, symbols and so-called “divine figures” associated with them is creating a subtle obstacle for other people’s encounter with the true teaching of Buddhism. Many nowadays Buddhists and especially teachers or aspiring teachers suffer from the illness of political correctness, combined with an incapacity to use what they already have in Buddhism to promote its teachings. They are blind for subtle dangers and are unable to raise themselves above the ideologies or habits of their time and so they support some things just because the majority do it and it’s nice (and “compassionate”) to do them, or it pleases people, etc, without being aware that they actually build more obstacles for people’s encountering the Dharma and receive faith in Amida.
 
I usually do not read other people’s reactions to my posts, but sometimes their stupidity helps me to explain things better, which is why I think this article will be very beneficial to many.
 
Somebody wrote a reply to my previous article,
“The point I am making is that neither Amida Buddha, nor Shakyamuni Buddha, nor any other buddha (awakened being) cares whether you celebrate Christmas or not. Being an American raised in a Protestant Christian family, I personally celebrate Christmas, and treasure its spirit of forgiveness, charity, and compassion.”
 
Here is my answer,
The true spirit of Compassion is to be found in the Buddha Dharma because true Compassion is always related with true Wisdom which belongs only to Buddhas. From Infinite Wisdom arises Infinite Compassion, that is, from a real understanding of ultimate Buddha nature, the emptiness of samsaric phenomena and of the suffering of all beings drowned in delusion, Infinite Compassion arises. 

Sunday, December 31, 2023

A great year for Amidaji

It has been a great spiritual pleasure for me that this year when we had the 850th anniversary of Shinran Shonin’s birth in this world, and 20 years have passed since my ordination, our Amidaji international sangha has grown in quality with people of faith who are active in both learning and teaching. We are indeed a genuine Sangha where faith in Amida Buddha can be received and those who don’t have faith yet, can be guided and helped to receive it.
 
Also, this year has been very auspicious in the sense that I successfully examined and ordained Rev Kosho Arana of Colombia as a Buddhist monk (priest). He and our lay teachers, together with various lay members, are doing their best in their respective parts of the world to promote the orthodox teaching of Amidaji branch of Jodo Shinshu Buddhism. I also try my best to do my duty, inspired as I am by Amida Buddha and my fellow travelers on the Nembutsu Path. After so many years of struggle, which I explained in my autobiography, The Path Between the Thorns, I am finally at home in a Sangha which is a reflection of Amida’s Light in the world.
 
I often say that NOBODY has the monopoly on the Jodo Shinshu teaching (and ordinations), as there are people of genuine faith in all branches of Jodo Shinshu Buddhism or without any official affiliation at all. They are themselves reflections of Amida’s Light in the world and future Buddhas who will, sooner or later, be able to manifest an infinite number of Nirmanakaya (accommodated) bodies all over the samsaric universes to guide all beings, while in the same time dwell forever in Sambhogakaya form in the Pure Land of Peace and Bliss.   
 
To Amida Budha, to Amida Dharma, and to all people of faith from inside or outside of Amidaji,
I bow in gratitude with my head touching the ground and worship them as the Three Treasures.

Namo Amida Bu 
 
Josho Adrian Cirlea – Daisojo of Amidaji branch of Jodo Shinshu Buddhism 
(Amidaji International Temple)
 
Links of Amidaji branch of Jodo Shinshu Buddhism
( except this website)






Thursday, December 28, 2023

We should not make publicity to nonBuddhist holidays or the gods and spirits they represent

Some time ago I posted this message advising Buddhists to stop making publicity to nonBuddhist holidays:
 
Being respectful towards our nonBuddhist neighbours and friends does NOT mean that we should pray to or make publicity to false, nonBuddhist gods. As Pure Land Buddhists we should promote only Amida Buddha and encourage people to entrust only to Amida Buddha. By making publicity to nonBuddhist gods and spirits you create the evil karma of offering false teachings to sentient beings. I very much dislike how fake Buddhists post images (and even praises) of nonBuddhist gods and spirits on various nonBuddhists celebrations, including Christmas, Easter and even pre-Christian holidays. Remember, respect does NOT mean promotion! Respect means working together with your neighbors, helping them in times of need, etc. Promoting the images of their gods and spirits is a mistake, not a sign of respect. Pull yourselves together and stop being stupid when you try to be nice.

Question and Answer - the True Teaching of Shakyamuni on Amida Buddha and His Pure Land

Rev Kosho Arana at Amidaji
 
 I recently received this question from a Facebook contact   Fatih Ozkan:

 I would like to ask some questions:

 Was Amitabha Buddha actually preached by Shakyamuni   Buddha  or was he later invented as an Upaya by the Mahayana   saints? Are Amitabha Buddha and The Pure Land literally real or   an archetype? Buddha-Dharma says that all dharmas   (phenomena) are sealed with three realities: pain, impermanence   and selflessness. How can Sukhavati be an eternal realm now?

 Sincerely, A-Mi-To-Fo 

*

  Hello Dear Ozkan, Namo Amida Bu

 Thank you for your questions. They are very important.

I will answer them as best I can.

The teachings about Amida Buddha (Amitabha Buddha) are an essential part of more than 290 Sutras in the Mahayana Canon, especially the Sukavativyuha or the Larger Sutra on the Buddha of Infinite Life which was preached by Shakyamuni Buddha.  This teaching has been praised by many Mahayana masters including but not limited to Bodhisattva Nagarjuna, Bodhisattva Vasubandhu, Bodhisattva Asanga, Master Tan Luan, Master Tao Ch’o, Master Shantao, Master Honen and Master Shinran. Shakyamuni Buddha Himself taught in many sutras the existence of innumerable Enlightened Realms outside Samsara, called Pure Lands which are created by different Buddhas according to their specific vows.

Dharma talks on my youtube channel