Wednesday, January 24, 2024

On the "here and now" spiritual trap

Some people say that the Nembutsu of faith is too much related with death and afterlife and that they prefer something (a practice or teaching) for the "here and now”. The world of spiritual seekers is filled with such ideas of "here and now" being a supreme goal, that we must learn to live in the "here and now", and not think about death or after death. But this separation is only a delusion. In truth, death is not separated from the "here and now” as breath which comes out might not be followed by the breath which comes in. In the "here and now” we can lose everything; in the "here and now” we and our loved ones can stop breathing, in the "here and now” we may suddenly find ourselves in the afterlife, losing this humanform, the chance of listening the Amida Dharma and receive faith.

Like in the good movie, "Groundhog day” , the minds of unenlightened people dwell constantly in an ever repeating "here and now”. Unfortunately, they like this "here and now" so much that they even create spiritual ideologies to keep them focused on it. Being extremely attached to the "here and now”, they refuse to speak about death and rebirth, or the aspiration to be born in Amida’s Pure Land, calling it a reminiscent of folk religion or a distraction from the "here and now". Unfortunately, they will also die one day, in the exact moment they dream about ‚"here and now" and will be born again, in another "here and now" - the same here and now, but painted differently. How sad this is…

Sunday, January 14, 2024

The relation between hearing the Name, faith and saying the Name of Amida Buddha

Amida Buddha promised in His Primal Vow that those who entrust to Him, say His Name and wish to be born in His Pure Land (“sincerely entrust themselves to me, desire to be born in my land, and say my Name perhaps even ten times[1]”) will be born there.
 
The reason faith (“entrust to me”), desire to be born in the Pure Land, as well as the saying of the Name (Nembutsu) are mentioned in the same Vow is because they cannot be treated separately. One who has faith in Amida Buddha will naturally say His Name and wish to be with Him in the Pure Land. Thus, there can be no faith separated from Nembutsu, and no Nembutsu separated from faith. Also, there can be no faith and no Nembutsu of faith without the desire to be born in the Pure Land.
 
Recently, a reader expressed the opinion that to say the Name of Amida Buddha is secondary to “hearing the Name”. This is a grave misunderstanding of the Jodo Shinshu teaching which cannot arise if we properly understand the term “hearing the Name”. So, to hear the Name means to have faith (shinjin), as Shinran clearly explained,

Thursday, January 11, 2024

Amida Buddha è la nostra forza


Amida Buddha è la nostra forza. Non importano gli ostacoli esterni o interni che compaiono nella nostra vita, non dobbiamo cadere in preda alla disperazione perché il Buddha Amida è dalla nostra parte. Cari amici, seguite questo consiglio dal cuore! Qualunque emozione e paura disturbante appaia nel vostro flusso mentale a causa della vostra ignoranza, dei vostri attaccamenti e del vostro karma passato, semplicemente ignoratele, lasciate che vengano e si dissolvano da sole e concentratevi su Amida. Cambiate la vostra attenzione su Amida ogni volta che il vostro mondo interiore o esteriore è sopraffatto da problemi e difficoltà. Ricordate questa verità - tutto ciò che appare nell'universo samsarico esterno o interno è illusorio e, in definitiva, non reale. Solo Amida, la Sua Terra Pura e il Suo Nome sono veramente reali, quindi concentratevi su quello. Non permettete che le vostre vite siano governate dall'illusione e dalla paura. Scegliete il reale, scegliete  Amida e fate di Lui il fondamento della vostra vita. 

Wednesday, January 10, 2024

Perché sei una persona ordinaria


Soprattutto perché sei una persona ordinaria, non puoi permetterti di non essere sicura di dove andrai dopo la morte. Quindi, se hai incontrato l’aiuto di Amida, accettalo immediatamente, senza pensarci due volte. Non devi assumerti alcun rischio e non lasciare che la morte ti colga impreparato, cioè senza fede (shinjin). Lascia che i ragazzi intelligenti e i praticanti virtuosi dimorino nel “qui e ora”, realizzino la vacuità, l’unità, o qualunque cosa dicano di realizzare, ma rimani umile e aggrappati alle maniche di Amida.

Non imito i Buddha


Un praticante Zen mi ha detto che lo zazen è la postura del Buddha. È essere il Buddha. Ero d'accordo con lui e proprio perché è così, preferisco sedermi in zazen dopo essere nato nella Terra Pura. Come Buddha nella Terra Pura, lo zazen sarà naturale, mentre nel samsara sarà solo un'imitazione. Qui, per quest'uomo ignorante, solo il Nembutsu della fede è vero e reale.

Gettarsi tra le braccia di Amida


Nella nostra scuola lasciamo tutto ad Amida, il nostro karma cattivo e il nostro cosiddetto "karma buono". Non pensiamo al merito o alla mancanza di merito. Namo Amida Butsu non è uno sforzo personale o un mantra, ma l'espressione di una fede semplice. Significa gettarsi tra le braccia di Amida.

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