Sunday, January 14, 2024

The relation between hearing the Name, faith and saying the Name of Amida Buddha

Amida Buddha promised in His Primal Vow that those who entrust to Him, say His Name and wish to be born in His Pure Land (“sincerely entrust themselves to me, desire to be born in my land, and say my Name perhaps even ten times[1]”) will be born there.
 
The reason faith (“entrust to me”), desire to be born in the Pure Land, as well as the saying of the Name (Nembutsu) are mentioned in the same Vow is because they cannot be treated separately. One who has faith in Amida Buddha will naturally say His Name and wish to be with Him in the Pure Land. Thus, there can be no faith separated from Nembutsu, and no Nembutsu separated from faith. Also, there can be no faith and no Nembutsu of faith without the desire to be born in the Pure Land.
 
Recently, a reader expressed the opinion that to say the Name of Amida Buddha is secondary to “hearing the Name”. This is a grave misunderstanding of the Jodo Shinshu teaching which cannot arise if we properly understand the term “hearing the Name”. So, to hear the Name means to have faith (shinjin), as Shinran clearly explained,

Thursday, January 11, 2024

Amida Buddha è la nostra forza


Amida Buddha è la nostra forza. Non importano gli ostacoli esterni o interni che compaiono nella nostra vita, non dobbiamo cadere in preda alla disperazione perché il Buddha Amida è dalla nostra parte. Cari amici, seguite questo consiglio dal cuore! Qualunque emozione e paura disturbante appaia nel vostro flusso mentale a causa della vostra ignoranza, dei vostri attaccamenti e del vostro karma passato, semplicemente ignoratele, lasciate che vengano e si dissolvano da sole e concentratevi su Amida. Cambiate la vostra attenzione su Amida ogni volta che il vostro mondo interiore o esteriore è sopraffatto da problemi e difficoltà. Ricordate questa verità - tutto ciò che appare nell'universo samsarico esterno o interno è illusorio e, in definitiva, non reale. Solo Amida, la Sua Terra Pura e il Suo Nome sono veramente reali, quindi concentratevi su quello. Non permettete che le vostre vite siano governate dall'illusione e dalla paura. Scegliete il reale, scegliete  Amida e fate di Lui il fondamento della vostra vita. 

Wednesday, January 10, 2024

Perché sei una persona ordinaria


Soprattutto perché sei una persona ordinaria, non puoi permetterti di non essere sicura di dove andrai dopo la morte. Quindi, se hai incontrato l’aiuto di Amida, accettalo immediatamente, senza pensarci due volte. Non devi assumerti alcun rischio e non lasciare che la morte ti colga impreparato, cioè senza fede (shinjin). Lascia che i ragazzi intelligenti e i praticanti virtuosi dimorino nel “qui e ora”, realizzino la vacuità, l’unità, o qualunque cosa dicano di realizzare, ma rimani umile e aggrappati alle maniche di Amida.

Non imito i Buddha


Un praticante Zen mi ha detto che lo zazen è la postura del Buddha. È essere il Buddha. Ero d'accordo con lui e proprio perché è così, preferisco sedermi in zazen dopo essere nato nella Terra Pura. Come Buddha nella Terra Pura, lo zazen sarà naturale, mentre nel samsara sarà solo un'imitazione. Qui, per quest'uomo ignorante, solo il Nembutsu della fede è vero e reale.

Gettarsi tra le braccia di Amida


Nella nostra scuola lasciamo tutto ad Amida, il nostro karma cattivo e il nostro cosiddetto "karma buono". Non pensiamo al merito o alla mancanza di merito. Namo Amida Butsu non è uno sforzo personale o un mantra, ma l'espressione di una fede semplice. Significa gettarsi tra le braccia di Amida.

Monday, January 8, 2024

We do not rely on personal vows but on Amida's Primal Vow

Last update - January 8th, 2024
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I heard many times the idea that we need to make a vow to be born in the Pure Land. This is said under the influence of various Chinese Pure Land groups that place a lot of emphasis on self-power, a view which is totally rejected in our school.

I will state it clearly and I ask all of you to please listen deeply:
We do not need to make a personal vow to be born in the Pure Land because birth in the Pure Land does NOT depend on our personal power, but on Amida's Power.
This is extremely important - you can be born in the Pure Land by the Power of Amida Buddha, and NOT by your self power! The vows you make have ZERO importance. What matters is that you give up any idea of self power and entrust completely to Amida Buddha.

In His Primal Vow (18th Vow) Amida mentioned three conditions to be born in His Pure Land : "say my Name, entrust to me and wish to be born in my land". He did not mention that you must make any vows or transfer any merits! To wish to be born is not the same as a vow which can easily make one think that he goes to the Pure Land through his own act of will. So, if we do the above three simple things in the Primal Vow, we become karmically connected to Amida's Power and we are assured of birth in the Pure Land.

Our Jodo Shinshu is the school of the Primal Vow, of total and exclusive reliance on Amida Buddha. Nothing inside our unenlightened minds can bring us closer to the Pure Land. Only Amida's Power and His Primal Vow (His Main Promise) are reliable. We will reach His Pure Land because He vowed that He will bring us there if we entrust to Him and say His Name in faith, and NOT because we make any personal vows or we transfer our pitiful "merits" to birth there.

The promises and vows made by unreliable and unenlightened minds mean nothing, while the Promise and Vow of Amida is everything.
Namo Amida Bu


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